Hong Kong

Thursday, February 09, 2006

Inmiddels ben ik aangekomen in Sapporo en zit ik in het laboratorium. De laatste paar dagen met Tim in Hong Kong waren erg leuk en we hebben het maximum uit onze tijd gehaald. We hebben natuurlijk de meest toeristische dingen gedaan zoals het De Ginza bezocht, wezen stappen in SoHo, de peaktram en de eilanden bezocht. Er zijn een paar dingen die mij elke keer weer bleven verbazen, De enorme hoge gebouwen!! zo hooog en zoo veeel! en de enorme hoeveelheid aan reclame borden. het houdt echt nooit op. De mensen zijn echt kleiner, ik keek vaak over hele menigtes heen, iets wat totaal nieuw voor mij was! Het Hong Kong Island is heel erg anders dan het Kowloon gedeelte. Kowloon is een beetje pauperig en voornamelijk woningen maar Hong Kong Island is sjiek mooi schoon en enorm indrukwekkend! Lantau Island is surrealistisch. Het is een eiland met prachtige natuur en het lijkt alsof je ver buiten de bewoonde wereld bent. echter het zit vlak bij Hong Kong en er is een gedeelte op het eiland dat echt helemaal volgepakt staat met torenhoge flats. ze zijn eld zo'n 30 verdiepingen hoog. En het is er heel erg gezellig. Tussen de gebouwen is het een gezelligheid van jewelste, kinderen spelen mensen van verschillende nationaliteiten kletsen en zitten maar een beetje. Een soort Bijlmer maar dan ruim twee keer zo hoog, schoon, veilig en gezellig. Het openbaar vervoer werkt heel goed en ook het eten is er uitstekend. echt lekkere vis voor niet veel geld. Je kan er ook genoeg westers eten voor weinig geld. De kwal is overigens niet aan te raden, rare structuur en smakeloos ;-)